Bouwen aan Welzijn

 

Bij DCA dragen we mensen een warm hart toe. Zowel op als naast de werkvloer, en dat mag je letterlijk nemen! Naast de talrijke inspanningen voor het verhogen van het welzijn van onze eigen werknemers, geloven we namelijk sterk dat we via kwalitatieve en proactieve samenwerkingen met de juiste organisaties, ook buiten de bouwsector, een positieve impact kunnen uitoefenen. Binnen dat maatschappelijk verantwoord ondernemen, ligt de focus op de verhoging van het welzijn van de specifieke doelgroepen en op het ontdekken en kwalitatief begeleiden van talent.

Kwalitatief én proactief samenwerken

Een eenmalige of jaarlijkse sponsoring? Dat kan best wel wat uitdagender vonden we. Daarom streven we na om, naast een financiële steun, een proactieve invulling te geven aan de samenwerking met elk van onze partners. Bovenop de verbinding met de naam DCA, bieden we de partners graag ons podium aan. Daarnaast maken we van activiteiten met veel enthousiasme gezamenlijke activiteiten en doen we er alles aan om zowel intern als extern extra verdiende zichtbaarheid te geven aan elke organisatie.

Michiel en Isabelle van DCA met hun medaille van de NY Marathon
DCA en Think-Pink op Antwerp 10 Miles

Partners op lange termijn

Think-Pink kan al jaren op de steun van DCA rekenen. Elk partnership benaderen we echter vanuit een unieke invalshoek binnen het kader dat hierboven beschreven werd. Zo zorgen we voor een bijzonder hechte band met elke organisatie.

 

     

Samenwerking op maat

De inhoud van de samenwerking met elke partner is heel specifiek en goten we daarom in een aparte pagina. Op de pagina over het partnership tussen DCA en Think-Pink vind je bijvoorbeeld meer informatie over de vzw die strijdt tegen borstkanker, maar ook over de acties die we al samen ondernamen. 

Voorbeelden uit de samenwerking

  • Sponsorclubs betrekken bij de werking van onze partners
  • De Antwerp 10 Miles lopen met Think-Pink
  • Gadgets verkopen aan DCA'ers
  • Publicaties op DCA communicatiekanalen (personeelskrant, DCA Facebookpagina, website, nieuwsbrieven)

 

 

#BouwenAanWelzijn op de werkvloer

Onze DCA’ers zijn de tweede belangrijke pijler van onze #BouwenAanWelzijn campagne. We dragen de fysieke en mentale gezondheid van de collega’s namelijk hoog in het vaandel. Een gezonde geest in een gezond lichaam is dan misschien een cliché, maar dan wel een waar we sterk in geloven . Daarom promoten we via tal van campagnes gezonde eet-, drink en bewegingsgewoontes.

Voorbeelden #BouwenAanWelzijn op de werkvloer

  • DCA-waterflessen voor iedereen
  • Wekelijks gratis vers fruit in elke vestiging
  • Frisdrank én snoep enkel via automaat verkrijgbaar
  • Gratis stappentellers
  • Deelname aan 10 000 stappen actie van Gezond Leven
  • Met collega’s deelnemen aan publieke activiteiten (100km-Run voor Kom op tegen Kanker, Comedy Night in De Warande, Titan Run, Antwerp 10 Miles, ...)
  • Teamevents bij sponsorploegen
  • Ergonomiecontroles